sheltiedagar

Alla inlägg under december 2010

Av sheltiedagar - 31 december 2010 20:48

Gott Nytt År Alla Vänner!!

Tja, allt händer ju av någon anledning, och det blev så tillslut att vi blev hemma... Det var det bästa kan jag känna,att inte behöva lämna bort lilla -Fröken, hennes första Nyår och allt... 


Här har vi inga smällare eller fyrverkerier, utan jag har köpt såna luftballonger man tänder på, liksom och sedan lyfter de sakta upp i skyn... Vackert!


Om vi nu kan tända dem ikväll då det börjat toksnöa igen...


Ingen Års-krönika här heller utan vill bara önska Alla Mina Goa Nära och Kära, ett riktigt Gott Nytt 2011!!


Bamse Kram till Er Alla!!


Av sheltiedagar - 27 december 2010 22:55

Yes!

Äntligen lyckades jag hitta ett fynd på REA idag!

Kate Moss underbara doft - VINTAGE! Halva priset! Bara att köpa!!


  


Fick även tag på mitt önskade TV-spel, Donkey-Kong...




I morron frissan, grabbarna har varit iväg och klippt sig idag, och det är en annan historia!


Kram och God Natt!!

Av sheltiedagar - 27 december 2010 11:45

Efter att snöplogen taigt undan det värsta kunde man iallafall komma fram på vägarna. Det blev ingen skogspromenad direkt, utan vi fick hålla oss på plogade småvägar.


Trevligt sällskap hade vi oxå idag!

  


Ja, det här med att arrangera hundar och sedan fota i rätta ögonblicket är inte det lättaste!!  Etsa satt ju iallafall stilla! :)


"Tjo-hoo! Jag tar ett skutt! Vad tittar du på Etsa?"

"Handsken! Fokusera!"


  


Nej, nu kurrar det i  magen, igen! Lunchdax alltså!



Av sheltiedagar - 27 december 2010 08:16

Man skulle väl kunna säga att det kommit endel snö...


  

God Fortsättning på Er!


Av sheltiedagar - 25 december 2010 09:43

Bästa julklappen enligt min mening var Labyrintspelet som W fick! Nu har jag kört det och måste nu sluta för att inte explodera av frustration! Närå skämt åsido, men kul är det!!


Ska klä på mig och gå ut ock skotta lite snö, kan kanske vara ute längre än 10 minuter idag, bara 15 minus...


Vi har haft en trevlig jul afton med mat, tomte, hund som dricker ur julgransfoten, nära och kära!!


Trevlig fortsättning på Er!

  



Av sheltiedagar - 24 december 2010 09:19

Äntligen är det Julafton...


Myyys!!



Av sheltiedagar - 23 december 2010 19:53

Julen kan komma när den vill nu, börjar känna mig klar! Granen klädd, förutom stjärnan, Janssons klar, köttbullar klara, paket inslagna...


Känner att lugnet lägger sig, inväntar morgondagen med spänd förväntan jag med, liksom de små...


Åker till kyrkan kl 11.00 i morgon, de har en barngudstjänst som håller på ca en halvtimme, helt lagom! OM det inte är 30 grader kallt vill säga, då är vi hemma!


Alice inspekterar granen...


"Vad i helafriden betyder detta? Träd inomhus?! Jag gnager av en gren direkt!!"

Och det gjorde hon...


  


Snart, snart färdig klädd... så mycket glitter!


  


Nu ska vi mysa och elda i vinterkylan!!


Ha det gott där ute...

Av sheltiedagar - 23 december 2010 05:25

Ensam på jobbet - har haft en kund sedan jag öppnade klockan 5...


Staden sover, inbäddad i förväntningar...


Jul är en tid för eftertanke. Omtanke.


Jag vill ha alla mina nära och kära hos mig nu... vill inte sakna någon!


Tänk om det kunde vara så...

Skapa flashcards