sheltiedagar

Alla inlägg under januari 2011

Av sheltiedagar - 28 januari 2011 05:39

Vill kunna träna Lilla Fröken utan tjocka jackor och klumpiga skor. Vi håller ju på inne och lite var stans, men det blir inte riktigt bra tycker jag... Igår på kvällsrundan kände jag hur mycket jag längtar till våren... Vi har ju en perfekt träningsplan alldeles nedanför vårt hus ,som bara väntar på oss.


Vår, kom snart...

Av sheltiedagar - 26 januari 2011 09:01

Jaha, så var det ner emot 20 minus igen då. Ledig dag och hade sett fram emot en riktig långpromenad med lilla Fröken... Blir till att ta fram skurmoppen istället då, och endast kort promenad. Trist...

Vill ha takdropp, blöta vantar, soliga vita dagar...

Får kanske ge mig till tåls ett par månader till...

Tar en kopp kaffe till bara innan jag drar igång!

Ha en bra dag där ute i kylan!



Av sheltiedagar - 23 januari 2011 19:40

Vintern fortsätter att skicka mjuka flingor över oss så gott som varje dag...

Nog för att jag gillar snö, men nu börjar jag vara rätt nöjd. Det måste ju hinna smälta undan fort oxå...

Rivstart med snöskottning och fortsättning i backen. Grabbarna finslipar sina kunskaper...


Lilla E känner försiktigt på railen.


Storebror har tagit sig till nästa nivå...  


Men ibland går det ju förståss på tok! :)


Känner mig nöjd och trött av all frisk luft, så nu blir det snart gonatt. Måste bara se "Solsidan" först.


Ha en mysig söndagkväll alla! :)       

Av sheltiedagar - 22 januari 2011 11:01

Det känns i luften idag. Snön har sjunkit ihop och trädens förut så snötyngda grenar sträcker sig naket mot ljuset och himlen. Våren är på väg.

Kan det vara så?


En god vän har i veckan tagit farväl av en fyrfota familjemedlem. Smärtsamt, sorgset... Men det är ens skyldighet när livsandarna redan har lämnat en... Det var min Wilmas bästa vän oxå, och förmodligen den vackraste hon skådat på denna jord. Det var kärlek från första ögonkastet de emellan. Nu får de träffas hur ofta de vill, leka och busa. Nu behöver hon inte vänta på honom längre...

Kan det vara så?

  

Av sheltiedagar - 21 januari 2011 08:37

Har i veckan varit i Stockholm på kurs. Ökad lönsamhet genom merförsäljning. Rolig och inspirerande, mycket var lika som den andra kursen och det var synd. Trodde att detta skulla vara en "Del 2" i mer utsträckning...

Hur som helst, ett par dagar i huvudstaden tackar man ju inte nej till! Nöjd med shoppningen och sällskapet och hotellet, ja, allt! God mat åt vi och sedan till hotellet och LÄSTE! Ja, vi hade med oss en varsin bra bok och vid varje tillfälle läste vi. Underbart!

Väl hemma hade jag med mig en rejäl förkylning så igår låg jag hela dagen med feber. Känner min lite urlakad i dag, men skall jobba ikväll.

En prickig son har jag oxå, vattkoppor för lilla E. Han är förhållande vis pigg, det är väl mest på nätterna som han bekymras av klåda. Men han har en väldig massa prickar, stackarn...

Alice har varit hos Mor-mor, så henne har det inte gått någon nöd på.

Fredag idag och imorron ledig.

Ser framemot en promenad med lilla Fröken, kan inte förstå alla hundar i Storstan, var släpper de loss och får nosa runt på egen hand? Tja, utan våra skogspromanader skulle vi inte klara oss iallafall!

Ha en underar helg!

Av sheltiedagar - 14 januari 2011 07:37

Helgen närmar sig. Tänkte köra lite hundträning i helgen! Är sugen på att komma igång nu!!

Av sheltiedagar - 11 januari 2011 18:41

Fortfarande mycket valp, men snart, snart riktig stor-tjej! Finaste, bästaste, goaste lilla Alice!!     


  



Av sheltiedagar - 10 januari 2011 16:34

... och lite bilder...


Morgonpromenaden.



Alice och lejon, lejon och Alice.



Nu fortsätter måndagen med innebandy.


Ha det så gott där ute! :) 

Ovido - Quiz & Flashcards