sheltiedagar

Alla inlägg under mars 2011

Av sheltiedagar - 16 mars 2011 08:33

Solen har öst ner, så gott som varje dag senaste tiden. Härligt att ljuset hittat tillbaka och väcker livsandarna som slumrat hela vintern.

Vi har iallafall fått bekräftelsen på utställningen som vi anmält till! Kul! Dax att plocka fram lite fina steg hos lilla Fröken, då!!

Lurar på en inoff till, i närheten, innan sommaren! Man får ju ta  alla chanser till träning, eller hur! :)

Det enda jag hakar upp mig på är att hon är Junior, så när som på en vecka! Hade ju varit roligare att ställa i Valp 2, men, men...

Hon får visa var skåpet ska stå, iallafall! :)

För övrigt rullar dagarna på i ett hiskeligt tempo, så som för de flesta...

Idag är det kvällsjobb, så jag har chansen att ta en runda med Alice fram på dagen. OCH träna...


Ha en underbar onsdag!

Av sheltiedagar - 2 mars 2011 05:48

Jodå, inga problem, eller??!

 Lilla Fröken får följa med nu när det inte är tokkallt längre. Hon tycker det är roligt att se alla som swishar ner för backen. Dessutom finns alltid någon frusen förälder som mer än gärna faller på knä för att hälsa!

Backtränigen får man "gratis" då man tar en promenad uppför, utmed sidan...

Allt väl igår... Bara det att när B skulle sätta Lilla Fröken i bilen så passade hon på att smita!!

Snabbare än blixten for hon iväg!!!

Mitt hjärta frös till is då jag såg henne komma springande i flygande fläng. Jag stod i backen och väntade på grabbarna...

I en snäv sväng tar hon in i liftkön, och förbi... och uppför!!

Hon börjar springa förbi alla som redan klivit på liften! Jag trampar snabbt som attan mot liftåkarna och ropar "Alice", "Alice!!

Hon lystnar direkt!

"Min mamma ropar!"

Hon viker ur liften och kommer direkt till mig, min duktiga lilla Fröken!

Jag tog upp henne i famnen och hon får åka med mig ner...

Vilken himlans tur att hon tog liften och inte började springa uppför backen och mötte alla som åkte nerför! Phu, man ska ha tur ibland!!

Nu har vi lärt oss något, vilken tur bara att det inte skedde någon olycka!

Hädanefter håller vi noga koll när vi ska lasta lilla Fröken!


He en underbar dag Alla från en skärrad matte!

Ovido - Quiz & Flashcards