sheltiedagar

Alla inlägg under december 2011

Av sheltiedagar - 30 december 2011 23:37

Så var vi hemma då!! Allt har gått bara fint hela dagen, nedresa, möte med bästa Monica och inte minst hemresan. Inga problem alls...

Spännade och roligt att fara iväg sådär alldeles ensam!


Nu är vi hemma och Alice och Holly bekantar sig med varandra. Allt enligt regelboken...


Nu har Lillan (kommer det att bli så? Lillan och Lilla Fröken?!?) ätit, kissat inne och ute, bajsat ute (!) imponerande då hon aldrig sett snö. Det var helt snöfritt i Stockholm och en plusgrad. Sovit en stund och nu gnager hon på Alice största märgben, det som Alice  aldrig ens tittat åt...


Alice går som en osalig ande runt, stannar en stund, tittar med sänkt huvud på den lilla "Gnagaren", vänder, går iväg och nosar , (huuu.. hon har ju kissar INNE!!) stannar en bit ifrån och lägger sig på behörigt avstånd. Naturligt vis med full koll på "Gnagaren".

Lilla Holly verkar inte det minsta bekymrad över vare sig flytt, snö, biltur, eller ny familj!


 


Nu har vi hunnit med att vara ute igen och nu väntar sängen ...


Goooo´Natt önskar vi!


Av sheltiedagar - 30 december 2011 10:03

... Go´vänner, för snart lyfter jag!! Och på hemesan är jag inte ensam!!

Då har jag med mig "Whalsay Tricky Tracy"


YYiippii!!!

Av sheltiedagar - 28 december 2011 22:40

Allt klart för Lillan nu... Bara timmar som återstår!!


 Matskål - check.

Vattenskål ( gemensam) - check.

Bädd, med tillhörande mysfiltar - check.

Leksaker - check. (Observera! Leksaker - gemensamma, eftersom Alice totalt igonrerar dem... Gissar att de får nytt attraktionsvärde inom 48-36 timmar...)


Nedräkning...


Dagen har vi tillbringat med vänner i närliggande pulkabacken. Grillad korv till lunch med hembakat tunnbröd runt... Mums! Glada barn och skönt väder. Lagom äventyr för en mellandag! Check!


Nära nu!!

Ha det bäst, Alla där ute!!

Av sheltiedagar - 26 december 2011 18:12

Stormen Dagmar har obarmhärtigt dragit över landet idag... För vår personliga del drabbades vi väldigt lindrigt. Lite stökigt på gården i morse med diverse leksaker och snö skovlar utspridda. Natten mot idag vaknade jag  flera gånger, ett par gånger var jag sten-säker på att rutorna skulle komma in, de gjorde de inte och för övrigt gick det bra. Lilla Fröken stod upp i fotändan av sängen när det stormade som värst, jag gick ju upp för att kolla vad som hände. I vanliga fall skulle hon inte göra sig besväret att ens lyfta på huvudet, men inatt bemödade hon sig att ställa sig upp.

 I sängen alltså... 

Dagtid är hon mig i hälarna hela tiden men nattetid, vare sig jag kommer från jobbet eller annars så ligger hon där hon ligger...

Effekten av stormen såg vi på väg till min pappas hem-by, där vi även har stuga. Tja, jag ljuger inte om vi såg minst fem, sex nedblåsta fullstora tallar på telefonledningen och oräkneligt antal i övrigt.

På Annandag Jul är det Guds-tjänst i Gamla Skolan i byn så det är jätte mysigt att vara där då, särskilt som min pappa gick i det huset i skola. Känns fint att vara där med grabbarna...

"Titta, så här såg Mor-fars skolgård ut" jag berättade som vanligt lite om hur jag fått höra hur det var att gå i skolan på 50-talet.

Vacker omgivning fick de barnen iallafall på den tiden.


Att längta ihjäl sig kan jag vid detta laget allt om. Resonemanget går ofta om vad hon skall heta, vår nya lilla familjemedlem... Förslagen står sig. "Kajsa", tycker W." Molly", tycker E. Jag börjar gilla "Ester" mer och mer... B tycker att vi skall vänta tills vi träffar lillan, det ger sig då...

Hon är iallafall enormt efterlängad och välkommen!!

 Och snart , snart får vi träffas!!


Alice väntar på Tomten, och såklart kom Han även till henne!! Bilden tagen på julafton.

 




Ha det gott på Er alla där ute... Och God Fortsättning!!




Av sheltiedagar - 24 december 2011 07:31

God Jul!! Ha en underbar jul med mys, ljus, julgodis och knäck!!


Merry Christmas

Av sheltiedagar - 22 december 2011 19:25

Känner en frid och tacksamhet över precis allt jag har. Allt som finns i mitt liv, som är närvarande på långt eller nära håll.


Kom. Kom. Signade jul. Sänk Dina vita vingar...

Av sheltiedagar - 20 december 2011 19:57

En av mina absoluta favorithögtider är här, redan nu, kan man säga!! Julkänslan börjar infinna sig på allvar nu. Det där sysslet och pysslet som ju ingår liksom, innan...  

Imorgon ska jag köpa gran, vi brukar få den hemkörd av den bäste lokale blomsterhandlarn i byn.

Planera vad vi ska ha på julbordet och  julhandla lite smått.

Koka chokladkola, och julpynta klart med tomtar och allt det andra!!  Utom granen då, den tar vi in och klär den 23:e, på kvällen...

Snön har vräkt ner de senaste dagarna och det är gnistrande vackert!

Dessutom ett extra par dagars ledigt. Mys...


Alice ser fram emot att bli "storasyster". Hon kommer att bli en fantstisk förebild och vän, så harmonisk och underbar hon är.

Alice har stora och viktiga uppgifter framför sig, och hon kommer att klara dem galant.

Lillan kommer att få det jättebra!


Nu däremot ska jag ta sikte  på TV,n...


Mys på därute!!


Dop

Av sheltiedagar - 18 december 2011 18:50

I dag har vi varit på vår nya lilla släkting Toms dop. Ett snöigt vinterdop, men vackert och varmt inne i kyrkan!

Efteråt god mat, flera olika sorters pajer, och till sist kaffe och mängder av julkrus.


Sedan var det bara att köra igång med snöspaden igen och notera, inget ryggskott denna gång!!


Knäcken är snart slut, får bli en laddning till, minst!! Den blev väldigt god!


Nu lite plock innan soffan ropar...

Trevlig fjärde advent på Er...

Ovido - Quiz & Flashcards