sheltiedagar

Direktlänk till inlägg 26 september 2012

Kan det vara sant!!???

Av sheltiedagar - 26 september 2012 15:37

Har fått höra att man sett björn (!!!!) på gatan närmast sjön!!!! Den traskade i lugn takt... Kan det vara sant???? Mitt i byn liksom... Fast det kanske inte är helt otroligt ändå, åt ena hållet har vi skogsområde med motionsspår och åt andra hållet, förbi hamnen, skog igen... Har ju hört att folk slängt ut matrester på sina baksidor så räv har vi ju. Har ju själv sett den ( dom?) ett par gånger, och så har vi ju säkert kvarglömda soppåsar som folk ställt ut över natten, det lockar ju förståss...
Har funderat mycket på det här med Dimmi , och döm om min förvåning när jag idag ska mata honom och ser hans buröverdel liksom avtagen, på trekvart liksom... Han är ju i vinterbur nu, under tak. Jag har ett tag trott att kanske räven lirkat av överdelen. Det är fullt möjligt, eftersom den ena sektionen han bor i är lite skraltig. En kanin kan inte forcera, men en räv är nog fullt kapabel till det. För att inte säga en bjö... Nä, stopp nu!!!!
Dimmi satt snällt i bara underdelen i dag och väntade på mat! Helt otroligt att han inte smet, men han ville nog inte ut i regnet :)
Hur som, jag är ganska säker på att det måste vara räven som känner doften av kaninragu...
Så,ha med Er vitpeppar burken så att Ni kan kasta det i ansiktet på björnen, ifall han skull komma för nära, eller bara ligg stilla. Kanske dumt att reta upp den med vitpeppar i ögat!

 
 
Camilla & Mixa

Camilla & Mixa

3 oktober 2012 20:33

Men det kan väl inte vara sant!!! Alldeles bakom min rygg!! Hoppas verkligen det är fel..
Hoppas ni får en helt underbar semester iaf :-)
Kram på er , från oss

http://mixasbravader.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sheltiedagar - 7 februari 2013 18:13

Småtjejerna är omslagsflickor på JämtlandHärjedalens Kennelklubbs hemsida! Kul!   Kolla in bustjejerna här: www.jhkk.se ...

Av sheltiedagar - 29 januari 2013 20:34

En stor dag idag för sonen! De nya spelarna i A-laget var gästtränare. På äkta canadensisk maner hölls träningen idag... På riktig amerikansk dialekt! Stort för grabbarna, minne för livet! Fortfarande sprudlar energin, flickorna känns pigga o krya p...

Av sheltiedagar - 22 januari 2013 15:31

... Och idéerna rasar! Ni som känner mig vet att det lätt kan bli lite fööör mycket idéer , men, men ! :) hur som så är detta jättekul , att få lära sig lite om hemsidor o så... Ser fram emot att få presentera min sida! :) Men allt annat ska oxå hi...

Av sheltiedagar - 21 januari 2013 19:30

Har Ni sett sån jättefin header min snälla moster gjort till mig!!?? Det är Wilma som vakar över bloggen nu! Jag är så glad och tacksam för all hjälp jag får av min duktiga moster, nu håller vi på att knåpa på en hemsida... Jo,jo minsann! Koll...

Av sheltiedagar - 8 januari 2013 19:10

Hallå!?   Har Jag några läsare kvar? Hi,hi, förstår att Ni lessnar, det har jag gjort ett tag med... Hur, som, allt med flickorna väl, vi väntar förståss med spänning på att Alice ska börja löpa. Har jobbat mer än jag gjort på många år nu, ...

Ovido - Quiz & Flashcards