sheltiedagar

Alla inlägg den 30 september 2010

Av sheltiedagar - 30 september 2010 20:35


Kvällens promenad bjuder på ljummare väder än igår, då det var bitande kallt. En vacker solnedgång att promenera i är inte fel. Vi gick ner till sjön dit vi gick många gånger med Wilma...

Så här såg det ut ikväll...


I förgrunden lilla Alice.



Mera vatten...

  


Vi bor vackert!     

Av sheltiedagar - 30 september 2010 09:36



Kallt och dimmigt i morse. Alla bilrutor var helt igenfrostade, och gräset frasade under tassar och fötter. Vi tog en sväng ner mot sjön och fångade morgonens sista dimmor lätta under solens värmande strålar.

Igår bad jag Elias om hjälp, -Kan du mata Alice, hennes mat står på bänken? Jag hade hällt upp mat i hennes matskål. -Javisst kunde han det! Jag drog igång dammsugaren och satte på lite musik. Efter ett tag var jag tvungen att byta uttag och då hörde jag att han räknade. 9,10,11,12.... Jag går in i köket och ser att han hällt ut mat på golvet, direkt från påsen! Alice äter nöjt från golvet och han radar upp foderkulor på golvet! En klassiker!! Älskade unge!




Bedövade vackert!!





Vad var det? Något prasslar!



Lite lägre upp dyker Alice ner i bäcker och nosar på vattnet! Brrr ,kallt!!


 Och sedan blir hon så här busig!! Goaste lilla Rally-Alice!!

              

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards