sheltiedagar

Direktlänk till inlägg 2 april 2011

Hur gick det, då?

Av sheltiedagar - 2 april 2011 13:03

Nyss hemkommen, Lilla Fröken rastad och äten och sover nu så sött...

Jo, jag tycker att det gick väldigt bra, faktiskt!! Vi fick inget HP, heller ingen etta, men Lilla Fröken var sitt vanliga glada jag och jag skötte mig oxå hyfsat. Ingen vansinnig nervös attack idag, och det är jag bara glad för.  Dock var jag en aning pirrig innan vi skulle gå in, men det hör ju bara till!! :)

Vi hade bra flyt när vi sprang och hon stod fint och stilla när hon skulle visa upp sig. En väldigt bra dag alltså!!


Fiiin!! Sötaste lilla Alice!!

 

... och en till...


 

Sååå Duktig tjej!!


Full fart ska det vara!!


 

DOMARUTLÅTANDE

9 mån. Sött huvud, vackra ögon, korr bett, bra öron, bra hals - rygg o kors. Ännu ganska outvecklad i kroppen. Bra skulderläge, normala vinklar, rör sig med lätta steg. Står o går med knipta armågar o utåtvridna framtassar. Mycket trevligt temperament. Vacker päls för ålder, välvisad.



Vi träffade Carina idag igen och fick oss en trevlig pratstund. Hon har kennel Absolute Magic och kommer från Sundsvall.

Här är hennes vackra Absolute Magic´s Gold Fashion - även hon en liten Alice till vardags. De blev placerade före oss idag. Grattis Carina!! Bilder kommer på mailen till dig... :)


 

Tack snälla mamma för sällskap, skjuts och fotografering. Kraaam!


Resten av helgen bjuder på vila resten av denna lördag och i morgon jobb...


Ha en underbar helg Alla!! :)

 
 
Jessica

Jessica

2 april 2011 13:54

Det var ju en toppen fin kritik som ni har fått idag. Den förstår jag verkligen att du är nöjd med och nu är det bara att fortsätta kämpa och sen ge dig ut på de officiella utställningarna och roffa åt er några CERT. Hon är ju jätte duktig på att ställa upp sig måste jag få säga det syns att ni har jobbat bra tillsammans...=)

http://resanmotnyttliv.blogg.se

sheltiedagar

2 april 2011 14:22

Ja, jag är väldigt glad. Hon är ju ganska outvecklad ännu och precis fyllda 9 mån, sånär som på en vecka, så hon har tiden för sig...
Ha det gott och kram Jessica! :)

 
Anne & Grabbar

Anne & Grabbar

3 april 2011 11:10

Oh! vad fin hon e lilla brallan :) Finfin kritik och ser ju ut att ha riktigt roligt med dig. Förresten, vad snygg du är i håret! Klippt? Slingat??
Vi syns snart!! Kram från oss!

http://www.schaferliv.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sheltiedagar - 7 februari 2013 18:13

Småtjejerna är omslagsflickor på JämtlandHärjedalens Kennelklubbs hemsida! Kul!   Kolla in bustjejerna här: www.jhkk.se ...

Av sheltiedagar - 29 januari 2013 20:34

En stor dag idag för sonen! De nya spelarna i A-laget var gästtränare. På äkta canadensisk maner hölls träningen idag... På riktig amerikansk dialekt! Stort för grabbarna, minne för livet! Fortfarande sprudlar energin, flickorna känns pigga o krya p...

Av sheltiedagar - 22 januari 2013 15:31

... Och idéerna rasar! Ni som känner mig vet att det lätt kan bli lite fööör mycket idéer , men, men ! :) hur som så är detta jättekul , att få lära sig lite om hemsidor o så... Ser fram emot att få presentera min sida! :) Men allt annat ska oxå hi...

Av sheltiedagar - 21 januari 2013 19:30

Har Ni sett sån jättefin header min snälla moster gjort till mig!!?? Det är Wilma som vakar över bloggen nu! Jag är så glad och tacksam för all hjälp jag får av min duktiga moster, nu håller vi på att knåpa på en hemsida... Jo,jo minsann! Koll...

Av sheltiedagar - 8 januari 2013 19:10

Hallå!?   Har Jag några läsare kvar? Hi,hi, förstår att Ni lessnar, det har jag gjort ett tag med... Hur, som, allt med flickorna väl, vi väntar förståss med spänning på att Alice ska börja löpa. Har jobbat mer än jag gjort på många år nu, ...

Ovido - Quiz & Flashcards