sheltiedagar

Alla inlägg under december 2010

Av sheltiedagar - 21 december 2010 14:36

En ny omgång knäck gjordes igår och även en nyhet för oss: skumbananfude. Kan varmt rekommenderas då ischokladen har en tendens att bli kvar och sedan slängas hos oss...

Ner emot 30 graderkallt idag, så det har varit en innedag för 2 och 4 benta. Städat och fixat med tvätten så att det är påbörjat iallafall...


Surfar på Ving och Fridtisresors sidor, värme, sol, sand... Längtar till sommaren nu...


Nåja, några snabba rastningar har det blivit här på gården och när jag lade ifrån mig vantarna för att ta fram kameran så passade lilla Fröken på att stjäla en av dem...


Hahaha!! Du kan inte ta mig!!

  


Härom kvällen gick Peter förbi med sin Sheltie-hane, vi var ute på gården så han kom upp och hälsade på Alice! Jag kommer inte ihåg vad han heter...

  

Nu ska vi läsa saga...

Av sheltiedagar - 20 december 2010 23:05

Som en liten milstolpe, måste jag kasta in ett litet snabbt inlägg.

Lilla Fröken börjar tappa tänder, har sett att det varit på gång, och just nu har hon dubbla hörntänder, skulle man kunna säga. De större, vuxna, har börjat titta fram och de gamla, vassa, smala, hänger liksom kvar...

Snart är alla tänder bytta och då oroar de heller inte Lilla Fröken så mycket...


Kan inte motstå... Babymys i soffan, i början av September är bilden tagen...



Ha en mysig kväll...  

Av sheltiedagar - 20 december 2010 05:41

Har varit ovanligt sen med jul stöket iår... Julgardinerna kom upp väldigt sent, och så har det hållit på...


Igår fick jag äntligen tid över att koka knäck, mums!


Den blev en aning hård, men grabbarna med kompisar verkade iallafall gilla den, då de "provsmakade" nästan halva satsen, så det blir till att koka en ny omgång... Får passa den bättre nästa gång. Jag vill ha den relativt mjuk.


Iår hoppar jag över ischokladen, ska prova ett nytt recept, Skumbananfudge. Super enkelt och låter ju sagolikt gott, eller hur.


Värm varandra denna kalla måndag...

Av sheltiedagar - 17 december 2010 19:48

Efter att ha skottat gården kan jag vara värd lite lakritsglass, eller hur!?

Pojkarna har landat i sina pyjamasar och har satt på TV-n i vårt sovrum. De gillar snön, gräva, bygga, åka, leka, precis som lilla Fröken!


Själv ska jag se Robinson, i morron final!


kram

Av sheltiedagar - 17 december 2010 16:15

Full snöstom ute, men vi sitter inne och spelar TV-spel... Det går ingen nöd på oss alltså!  Efter maten ska vi går ut och skotta för bannemej vad det vräker ner!!


Ska försöka mig på några bilder i morgon på lilla Fröken! Får se om datan är pigg bara!


Ta hand om varandra...

Av sheltiedagar - 16 december 2010 08:25

Det är inte bara i vårt dricksvatten det finns kusar, de verkar ha flyttat in i min dator också!! Trött och seg är bara förnamnet! Inget kul att blogga och lägga upp bilder,det tar ju såååån tiiid!! Och när man  väl har skrivit ett långt inlägg och laddat upp två bilder, och ska ladda upp en sista, ja, då bara slängs man ut från Internet!! Arrrgh...!!

Ska får besök av en vän som ska komma hit och rensa den lite om ett par dagar... Snällt!


Idag har vi  go-väder och ett mjukt snöfall.


Ha en bra dag Alla!

Av sheltiedagar - 12 december 2010 18:22

Grabbarna myser i soffan med filmen "Cats & Dogs". Ska stöka lite och sedan se slutet med dem...

 Laddar för en ny arbetsvecka!


Ta hand om varandra där ute!




Av sheltiedagar - 12 december 2010 11:56

Efter lite skönhetsvård i form av kloklippning och borstning, tog vi en härlig promenad i vårvädret! Underbart! Måste bara klippa lite runt och under tassarna...


Fiiin!


En tunnel av träd och snö.


Solen bryter igenom!


Ha en mysig tredje advent, Alla!        

Ovido - Quiz & Flashcards