sheltiedagar

Alla inlägg under december 2010

Av sheltiedagar - 11 december 2010 22:27

Så... har lille E somnat för natten. Han sov idag i bilen ett bra tag, men nu har han landat för kvällen.

Jag ska ju slå in en liten julklapp som båda pojkarna ska få i morron i julstrumpan. De får en liten sak före jul i strumpan, och man vet aldrig vilken dag det blir...

... i morgon finns där något!!


Go Kväll Alla! :)

Av sheltiedagar - 11 december 2010 10:48

Mötte Lenas Milton på promenaden. Vilken päls, säger jag bara. Herreminje!

Jag som tycker att Alice börjar pälsa på sig riktigt bra, ser nu att hon inte har någon päls alls!! :)

  

Full rulle! :)


   Mera lek och bus...



Lilla Alice...


Nä, nu måste jag göra en städattack här hemma!

Trevlig lördag på Er där ute!  

Av sheltiedagar - 9 december 2010 19:21

Dagens kvällsfika = morot! Nytt, gott och spännande! Just nu tokröjer hon med sitt "kvällsfika"!

Söt Struten Alice!



Nä, nu leta fram mjukbrallorna och ner på gympa!

Tjing...     

Av sheltiedagar - 9 december 2010 16:39

Dagarna rullar på i ett rasande tempo! Bannemej går inte veckorna snabbare än helgerna! Hinner inte ens hälften av det jag tänkt, och minutrar framför datan går bort vid såna tillfällen!!



Bild på Lilla Fröken ska försöka hinnas med efter lite putsning ikväll är det tänkt!

Ikväll är det oxå gympa, som jag och Sandra ska gå på! Kul!


Jag och Jesper på jobbet har en "säljtävling". Det går ut på vem som säljer flest Skum-Tomtar på 2 dagar. En såld tomte, ett poäng! En chokladask från "julbordet" är 100 poäng! Ikväll 24.00 slutar tävlingen för då slutar Jesper! Den som förlorar måste  köpa en julkapp till den andra för 50 kronor... Jag leder ännu!!


Kram på Er!! :)


Här är pepparkakshus Anno 2010


  


  

Av sheltiedagar - 8 december 2010 05:37

I förrgår hade jag skrivit ett långt inlägg och tryckte på "spara" knappen och så bara står datan och tuggar... grr...


Nåja, jag ska göra ett nytt försök ikväll, bild på "pepparkaks-hus 2010", och på lilla Fröken utlovas!!


Ha en bra dag!

Av sheltiedagar - 4 december 2010 14:22

Vilken vacker höst och vinter vi har haft och har!! Vykortsvackert i dag med... Vi tog en liten utflykt till pulkabacken!

Lilla Fröken var med och höll koll...


  


"Jag hinner upp först!!"



"Hmm... Här doftar det spännande..."

     

Av sheltiedagar - 3 december 2010 21:31




Jay på Idol var helt otrolig ikväll! Han sjöng Elvis "In the Ghetto" helt perfekt!


Ingen slår originalet dock...


Detta är den utan tvekan den bästa versionen av "In the Ghetto", all-time!!

Bara Elvis, inga körer... Rent, vackert...


Lyssna gärna!


Elvis Presley – In The Ghetto - Alt. Take 3

Av sheltiedagar - 3 december 2010 15:41

Idag fick vi stopp med bilen när vi skulle svänga ut från affären. Eller bilen gick på tomgången, men den "drog" inte framåt...  Alltså, ut på E14 och sedan när jag precis svängt ut på vägen i  körriktningen, så händer inget! Får ingen fart alls! Hann precis svänga in till kanten, men bakändan stog ganska mitt i vägen ändå. Tusan oxå!

Nästan 20 graderkallt och ungar och hund med, såklart.

Fram med varningstriangel, på med varningsblinkers. Till pappan, för han var på jobbet. Vi fick skjuts hem av en arbetskamrat till pappan, så vi kom varma hem.

Bilen lämnade vi på en parkering. Bara att ringa bärgare då...

Egentligen skulle jag till en kompis och äta middag ikväll, men nu struntar jag i det. Orkar inte hålla på och tjorva med skjuts hit och dit...


Ska vara hemma och kura i den här kylan. Kanske göra en brasa och se på TV.


Trevlig helg på Er...








Ovido - Quiz & Flashcards