sheltiedagar

Alla inlägg under januari 2011

Av sheltiedagar - 10 januari 2011 11:55

Fick en härlig promenad i morse med Lilla Fröken. Har börjat spana på en del utställningar som sker i sommar. Kanske ska planera in 1 eller 2 som inte ligger alltför långt bort, typ 30-35 (!) mil, kan vara lagomt... Sedan har vi ju en inoff här i Maj, tror jag det var, den är given, plus den i Augusti i Svenstavik... så har jag tänkt...

Ödets ironi skrattade åt mig igen, ingen långpromanad igår, däremot TÅRTA! Mumma! :)

Sol ute idag, man blir glad i hela sig!!


Av sheltiedagar - 9 januari 2011 08:33

... och ännu mera snö har det kommit. Ska nog spänna på mig längdskidorna i eftermiddag när jag kommer hem, eller ta en långpromenad med Lilla Fröken.


Ska rycka med mig kameran å fota henne lite, det var ett tag sedan nu...

Av sheltiedagar - 8 januari 2011 20:04

Action in the Half-pipe!

Se hela bilden




Gillar att se sånt är på sporten! Fotboll och golf går bort...! :)

Av sheltiedagar - 8 januari 2011 09:06

Dagarna springer i väg i ett rasande tempo... Hinner inte blogga så mycket som jag skulle vilja. Lilla Fröken mår toppen, hon älskar all snö som kommit!

All snö ja, himmel vad det vräkt ner massor!

Fler som är glada är grabbarna. De har tagit fram slalom-skidorna och har byggt ett hopp och en mini-rail här på gården som de åker i, ideligen. Man får knappt in dem på kvällerna, kanske dax att åka till en riktig backe, då... :)

I tosdags tänkte vi fara, men det var ett sånt ruskväder så vi var hemma, och igår var det stängt i backen... Nåja vi hinner!




Ha en trevlig helg!


Av sheltiedagar - 3 januari 2011 05:38

Kunde bannemej inte somna igår! Inte konstigt med tanke på att man sovit längre nu några dagar... Kl 23,30 var jag fortfarande klarvaken och inte ett dugg sömnig... Detta trots att jag skippade hemska filmen...


Från det ena till det andra...


Januari, löftesrik, glad...


Hoppas att alla Mina Nära och Vänner får ett fantastiskt år, med massor av skratt!



Av sheltiedagar - 2 januari 2011 15:17

Backen i Gällö är öppen för säsongen, härlig dag med gott fika, har vi haft. Nu en stunds vila sedan ska Lilla Fröken få sitt, idag oxå med kloklippning...


Undrar bara hur i hela friden jag ska lyckas komma i säng i tid efter all ledighet, och värre,  stiga upp... Ett måste då jag öppnar i morgon, tidigt ringer alltså klockan!


Har lånat en riktigt ryslig film tills ikväll Predators. Kanske en dålig ide om jag nu måste somna tidigt... :) 

Få se om jag vågar...


Ha en härlig söndag...




Ovido - Quiz & Flashcards