sheltiedagar

Direktlänk till inlägg 24 juli 2011

Ransäter Dog Show

Av sheltiedagar - 24 juli 2011 21:20

Jaha, känner att jag måste skriva av mig lite vad gäller kommande envenemang. Herregu, vad har man gett sig in på?! Inte mindre än 10 157 anmälningar har kommit in!! Jag säger bara, tänk att vinna Best In Show på den utställningen!! Vilken känsla det måste vara!!

Utopi...


Hur som helst så har vi gott mod och tar detta som det kommer. All efarenhet man får, både jag och lilla Alice, kommer vi att behöva framöver, med vad vi nu kommer att ta oss för...


Kort info om de olika dagarna:


Fredag

- Ring 46 (!)

-Domare: Paul Stanton

- Antal Shelties: 55 + 3 (valparna döms i annan ring)


Lördag

- Ring 46

- Domare: Johan Andersson

- Antal Shelties: 70 (!!) + 4


Söndag

Ring 46

-Domare: Gunilla Skallman

- Antal Shelties: 62 + 2


Totalt antal ringar inte mindre än 55 stycken! Och som sagt över 10 000 anmälningar...

Man får göra veterinärbesiktningen redan på torsdagskvällen om man vill, men det kommer inte jag att hinna. Får se till att vara ute i god tid istället! Tja, om man säger att man är liiite nervös så har jag inte tagit i överkant! Måste se till vad man ska ha på sig, om det blir regnigt. Har fixat bur, hjul till den  och parasoll för skydd för regn eller sol.


Veckan kommer att gå åt till att planera och packa. Får inte glömma nåt!! Tex nummerlapparna!! Ve och fasa!! Eller vetinyg!! Nädå, ska packa ner de sakerna först...


Sedan när jag kommer tillbaka hem så är det bara att ladda om för då ska vi till Svenstavik! Phu... Men kul ska det bli!!


Idag har vi varit och fiskat. Vi fick 3 småttingar som fick åka tillbaka i sjön. Grillat korv och fikat ute. Så mysigt att vara ute en hel dag. Alice var förståss med. Hon fick åka roddbåt och det gick bra. Däremot så hittade hon nån trevlig fläck med förmodligen fiskrens och hon passade på att grunligt rulla sig i den!! Blir ju ett bad denna veckan vilketsom, men lite onödigt kändes det när vi ska bort å allt. Men vem vet, kanske så får pälsen extra lyster av fisk...


Ha en trevlig söndag Alla därute!


 
 
Camilla & Mixa

Camilla & Mixa

25 juli 2011 21:48

Gud så spännande!!
Stor lycka till-kram från oss ;-)
Du får så lov att höra av dig under tiden , så vi får höra hur det går ;-))

http://mixasbravader.bloggplatsen.se

sheltiedagar

25 juli 2011 23:02

Tack! =) Ja, nästan FÖR spännande! Jadå, vi ska rapportera! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sheltiedagar - 7 februari 2013 18:13

Småtjejerna är omslagsflickor på JämtlandHärjedalens Kennelklubbs hemsida! Kul!   Kolla in bustjejerna här: www.jhkk.se ...

Av sheltiedagar - 29 januari 2013 20:34

En stor dag idag för sonen! De nya spelarna i A-laget var gästtränare. På äkta canadensisk maner hölls träningen idag... På riktig amerikansk dialekt! Stort för grabbarna, minne för livet! Fortfarande sprudlar energin, flickorna känns pigga o krya p...

Av sheltiedagar - 22 januari 2013 15:31

... Och idéerna rasar! Ni som känner mig vet att det lätt kan bli lite fööör mycket idéer , men, men ! :) hur som så är detta jättekul , att få lära sig lite om hemsidor o så... Ser fram emot att få presentera min sida! :) Men allt annat ska oxå hi...

Av sheltiedagar - 21 januari 2013 19:30

Har Ni sett sån jättefin header min snälla moster gjort till mig!!?? Det är Wilma som vakar över bloggen nu! Jag är så glad och tacksam för all hjälp jag får av min duktiga moster, nu håller vi på att knåpa på en hemsida... Jo,jo minsann! Koll...

Av sheltiedagar - 8 januari 2013 19:10

Hallå!?   Har Jag några läsare kvar? Hi,hi, förstår att Ni lessnar, det har jag gjort ett tag med... Hur, som, allt med flickorna väl, vi väntar förståss med spänning på att Alice ska börja löpa. Har jobbat mer än jag gjort på många år nu, ...

Ovido - Quiz & Flashcards