sheltiedagar

Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

Giganternas Kamp

Av sheltiedagar - 30 juli 2011 19:17

Okej, allt sket sig redan från början i dag...

Gav mig iväg med hyfsat gott mod, om än utan några förhoppningar, och i lagom tid.

Kruxet var bara att efter att ha kört ett bra tag, ( ganska långt tag, faktiskt) så tyckte vi båda att det var otroligt långt till Ransäter idag... Visst gick det fortare igår, väl?? Kändes närmare på något vis...

Naturligtvis hade vi missat avfarten och blåst på i hög marchfart åt fel håll!!

Gaaah!!! Ballongen sprack, luften gick ur...

Kom fram till, efter endel räknande, att jag nätt och jämnt skulle hinna... Kanske om jag gasade på lite till och skyndade mig, utan att förbereda mig, utan fluff och puff med lilla Fröken och utan uppvärmning så skulle det förmodligen gå. En timme till avfarten vi missat, och sedan ytterligare en timme till efter den rätta vägen...


Nä. Vill inte.


Insåg igår att samma hundar ju var anmälda till alla tre dagar, dvs samma motstånd, och jag tror knappast att nästa domare skulle plocka ut lilla Fröken till något annorlunda betyg. Hon har ju inte växt så vansinnigt mycket inatt...

Struntade i det.

Lämnade Giganterna åt Giganternas Kamp.


Nä, det här var sista bittra inlägget om Ransäter 2011.

I veckan ska jag rycka upp självförtroendet ur stövelskaften och satsa på lördagen, då vi ska till Svenstavik.


Tur att Alice är glad och vacker, precis som vanligt, med eller utan utställningsbetyg av det ena eller andra slaget...

 
 
Anne & Grabbar

Anne & Grabbar

31 juli 2011 09:55

Ja herrejisses! vad hände?! hur kunde vi missa detta så totalt?! :)
Hursomhelst så är brallan vackrast i världen och hon kommer att visa vart skåpet ska stå till helgen!
Tack för att du kom jättekul att få träffa er!
Kramelikram!

http://www.schaferliv.com

 
Camilla & Mixa

Camilla & Mixa

31 juli 2011 10:28

Synd att det vart så tokigt redan på ditvägen..
Men som du skriver..Upp ur skoskaften och ladda om för Svenstavik!!
Jag kommer att vara där och hejja på er!!

http://mixasbravader.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sheltiedagar - 7 februari 2013 18:13

Småtjejerna är omslagsflickor på JämtlandHärjedalens Kennelklubbs hemsida! Kul!   Kolla in bustjejerna här: www.jhkk.se ...

Av sheltiedagar - 29 januari 2013 20:34

En stor dag idag för sonen! De nya spelarna i A-laget var gästtränare. På äkta canadensisk maner hölls träningen idag... På riktig amerikansk dialekt! Stort för grabbarna, minne för livet! Fortfarande sprudlar energin, flickorna känns pigga o krya p...

Av sheltiedagar - 22 januari 2013 15:31

... Och idéerna rasar! Ni som känner mig vet att det lätt kan bli lite fööör mycket idéer , men, men ! :) hur som så är detta jättekul , att få lära sig lite om hemsidor o så... Ser fram emot att få presentera min sida! :) Men allt annat ska oxå hi...

Av sheltiedagar - 21 januari 2013 19:30

Har Ni sett sån jättefin header min snälla moster gjort till mig!!?? Det är Wilma som vakar över bloggen nu! Jag är så glad och tacksam för all hjälp jag får av min duktiga moster, nu håller vi på att knåpa på en hemsida... Jo,jo minsann! Koll...

Av sheltiedagar - 8 januari 2013 19:10

Hallå!?   Har Jag några läsare kvar? Hi,hi, förstår att Ni lessnar, det har jag gjort ett tag med... Hur, som, allt med flickorna väl, vi väntar förståss med spänning på att Alice ska börja löpa. Har jobbat mer än jag gjort på många år nu, ...

Ovido - Quiz & Flashcards