sheltiedagar

Direktlänk till inlägg 20 december 2011

Jul! Jul! Strålande Jul!!

Av sheltiedagar - 20 december 2011 19:57

En av mina absoluta favorithögtider är här, redan nu, kan man säga!! Julkänslan börjar infinna sig på allvar nu. Det där sysslet och pysslet som ju ingår liksom, innan...  

Imorgon ska jag köpa gran, vi brukar få den hemkörd av den bäste lokale blomsterhandlarn i byn.

Planera vad vi ska ha på julbordet och  julhandla lite smått.

Koka chokladkola, och julpynta klart med tomtar och allt det andra!!  Utom granen då, den tar vi in och klär den 23:e, på kvällen...

Snön har vräkt ner de senaste dagarna och det är gnistrande vackert!

Dessutom ett extra par dagars ledigt. Mys...


Alice ser fram emot att bli "storasyster". Hon kommer att bli en fantstisk förebild och vän, så harmonisk och underbar hon är.

Alice har stora och viktiga uppgifter framför sig, och hon kommer att klara dem galant.

Lillan kommer att få det jättebra!


Nu däremot ska jag ta sikte  på TV,n...


Mys på därute!!


 
 
Ingen bild

Mita

20 december 2011 22:55

Ja visst är julen en underbar högtid! Bara man lägger det på en lagom nivå för en själv och skippar alla "måsten" så hinner man njuta istället. Och snön som senaste dygnen vräkt ner har ju förvandlat vår gata till ett julkort -vackert!
Här kläddes granen redan till Lucia och tomtarna åker fram till advent. Jag föredrar att njuta till fullo hela dec för att snabbt efter Nyår ta bort allt. Kram å God Jul på dig gamle vän!

sheltiedagar

21 december 2011 16:43

Ja, helysigt! Känner faktiskt inga krav och måsten, skönt. Tänker inte göra den där Jansson som ingen äter, baka de där lussekatterna som man ändå slänger sen...
Kram på Dig också kära vän och hoppas Ni får en underbar jul-helg!!

 
Anne & Grabbar

Anne & Grabbar

21 december 2011 09:12

Vad härligt med jul! Saknar dock lite av julkänslan då allt fortfarande är grönt här! Inte en snöflinga!
Jobbar som en igel! Dubbelpass, min lilla butik & så varvar jag kvällarna på macken! Fullt upp med andra ord!
Ser fram emot lite bilder på den nya familjemedlemmen!
God Jul på er! Kram!

http://www.schaferliv.com

sheltiedagar

21 december 2011 16:40

Jag ser att att Du jobbar mycket, se till att njuta och vila emellanåt! Synd att Ni inte kommer upp till jul, men vi får ses nåt framöver...
Kram och God Jul!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sheltiedagar - 7 februari 2013 18:13

Småtjejerna är omslagsflickor på JämtlandHärjedalens Kennelklubbs hemsida! Kul!   Kolla in bustjejerna här: www.jhkk.se ...

Av sheltiedagar - 29 januari 2013 20:34

En stor dag idag för sonen! De nya spelarna i A-laget var gästtränare. På äkta canadensisk maner hölls träningen idag... På riktig amerikansk dialekt! Stort för grabbarna, minne för livet! Fortfarande sprudlar energin, flickorna känns pigga o krya p...

Av sheltiedagar - 22 januari 2013 15:31

... Och idéerna rasar! Ni som känner mig vet att det lätt kan bli lite fööör mycket idéer , men, men ! :) hur som så är detta jättekul , att få lära sig lite om hemsidor o så... Ser fram emot att få presentera min sida! :) Men allt annat ska oxå hi...

Av sheltiedagar - 21 januari 2013 19:30

Har Ni sett sån jättefin header min snälla moster gjort till mig!!?? Det är Wilma som vakar över bloggen nu! Jag är så glad och tacksam för all hjälp jag får av min duktiga moster, nu håller vi på att knåpa på en hemsida... Jo,jo minsann! Koll...

Av sheltiedagar - 8 januari 2013 19:10

Hallå!?   Har Jag några läsare kvar? Hi,hi, förstår att Ni lessnar, det har jag gjort ett tag med... Hur, som, allt med flickorna väl, vi väntar förståss med spänning på att Alice ska börja löpa. Har jobbat mer än jag gjort på många år nu, ...

Ovido - Quiz & Flashcards