sheltiedagar

Alla inlägg under april 2011

Av sheltiedagar - 3 april 2011 19:59

Alice har två bäddar som är sina. En uppe i vardagsrummet och en i vårt sovrum. Sedan har hon ju soffan i köket, grabbarnas sängar, när de inte är hemma eller vår säng. Även soffan i vardagsrummet kan duga. Ont om sovplatser är det iallafall inte....

Vad jag lagt märke till den senaste tiden är att ibland, kan man hitta hennes "riktiga" sovplatser lite var stans i huset. De har - som synes - helt sonika släpats iväg från sina vanlig platser... Lite hur-som-helst har de hamnat på slumpvisa platser, när leken slutat.... Trodde jag...

För ett tag sedan iakttog jag henne när hon omsorgsfullt "grävde över" ett halvt grisöra. Nogsamt och ihärdigt buffade hon med nosen och gömde sin godsak. Filten bäddade inte in ägodelen till fulländning, så ett intensivt dragande och puffande påbörjades. Tillslut hade hon lyckats vika in sin ovärdeliga skatt i filten och kunde nöjd gå till sängs... 


Skatter är till för att finnas och någon timme senare återupptäcker hon sin godsak!


Ha en trevlig söndag där ute...


Av sheltiedagar - 2 april 2011 13:03

Nyss hemkommen, Lilla Fröken rastad och äten och sover nu så sött...

Jo, jag tycker att det gick väldigt bra, faktiskt!! Vi fick inget HP, heller ingen etta, men Lilla Fröken var sitt vanliga glada jag och jag skötte mig oxå hyfsat. Ingen vansinnig nervös attack idag, och det är jag bara glad för.  Dock var jag en aning pirrig innan vi skulle gå in, men det hör ju bara till!! :)

Vi hade bra flyt när vi sprang och hon stod fint och stilla när hon skulle visa upp sig. En väldigt bra dag alltså!!


Fiiin!! Sötaste lilla Alice!!

 

... och en till...


 

Sååå Duktig tjej!!


Full fart ska det vara!!


 

DOMARUTLÅTANDE

9 mån. Sött huvud, vackra ögon, korr bett, bra öron, bra hals - rygg o kors. Ännu ganska outvecklad i kroppen. Bra skulderläge, normala vinklar, rör sig med lätta steg. Står o går med knipta armågar o utåtvridna framtassar. Mycket trevligt temperament. Vacker päls för ålder, välvisad.



Vi träffade Carina idag igen och fick oss en trevlig pratstund. Hon har kennel Absolute Magic och kommer från Sundsvall.

Här är hennes vackra Absolute Magic´s Gold Fashion - även hon en liten Alice till vardags. De blev placerade före oss idag. Grattis Carina!! Bilder kommer på mailen till dig... :)


 

Tack snälla mamma för sällskap, skjuts och fotografering. Kraaam!


Resten av helgen bjuder på vila resten av denna lördag och i morgon jobb...


Ha en underbar helg Alla!! :)

Av sheltiedagar - 1 april 2011 07:57

I morgon gäller det. Ännu en "träning" för oss. Jag är dock lika nervös som en off utställning. Lilla Fröken är det inga problem för, det är matten då som kan komma att ställa till det.

Hur som helst så ser jag fram emot morgondagen väldigt mycket, det är ju bara så roligt att träffa alla människor och surra med de andra utställarna.

I morgon gäller det oxå för lille W som har sin sista match för säsongen. De ska på Cup hela dagen,något som han ser fram emot. Synd att jag inte kan vara med, men det här kommer att bli en rolig helg för oss båda, det är jag säker på.

Ikväll är det alltså dusch  och klippa klor och tassar som gäller...

Bilder utlovas!!


Ha en underbar dag Alla och ta hand om Er!

Ovido - Quiz & Flashcards