sheltiedagar

Alla inlägg den 12 juni 2011

Av sheltiedagar - 12 juni 2011 10:59

Jaha, så har vi då premiärat! Kanske inte med dunder och brak men lite försiktigt, och vi gjorde det!

Det var strålande sol och minst 25-27 grader varmt, kanske mer, det gick i allafall inte att sitta runt ringen och vänta och titta... Har väl aldrig någonsin varit på någon utställning med så lite folk runt ringarna!! Vi höll oss i skuggan av ett hus som stod en bit bort, men vi kunde se vår  ring och hålla koll... Där hade vi det bra och hyfsat svalt.

När det närmade sig vår tur spännde vi upp ett lakan mellan våra stolar, som jag hade med, som jag egentligen tänkte att Alice skulle ligga på. Nu fick det tjäna som solskydd, och hon kröp tacksamt in under det och lade sig. Jag köpte även ett stort paraply som jag fällde upp och lade på marken, så hon hade ett ganska bra skuggit område att vistas i.

Så blev det vår tur... Jag var ganska lugn och lilla Fröken var fräch, med stuns i steget,  trots hettan!

Vi fick betyget "Very Good". Vi fick alltså inte vara med o konkurrera. Trist, men hon är ju sen i sin utveckling och dessutom helt utan päls.

Men hon var sitt vanliga glada jag och så oerhört rolig att visa! Jag är så stolt över henne!

Dessutom så bodde vi ju på hotell för första gången! Inga problem det heller, åka hiss, promenera i parkerings garaget med sina brummande fläktar, och rasta sig i en park mitt i stan - no problem! Enda gången hon lämnades ensam på rummet var när vi skulle äta frukost, och när vi kom tillbaka  hoppade hon ner från sängen och mötte oss, alltså hade hon sovit när vi åt! Jag är så stolt över Alice, hon finner sig tillrätta dit jag för henne, men ni kan tro att hon var glad att komma hem och ta ett par racervarv runt gården! Borta bra, men hemma bäst!


Smolket i bägaren var att redan klockan 9.30 fick man göra första (!) utropet att någon hade sina hundar i bilen! Katastrofalt helt enkelt! Avstängning och polisanmälan borde vara på sin plats tycker jag, minst!!


Very Good = Hund som väl motsvarar rasens standard, som är välbalanserad och i god kondition. Smärre fel kan toleraras, men inga som negativt påverkar helhetsintrycket. Denna bedömning kan endast ges till en hund av mycket god klass.


Kritik: A little bit light, narrow in front, Chest should e developed better. Enough ang behind.


Alice fick en välkomstkorg på rummet! Gulligt!


 


Trivs och kollar läget... kolla in munnen och tänderna! :)



Fortfarande inte läpparna på plats! :) 

 

Gör sig hemmastadd...


  Har tyvärr inga bilder från Showen det blev inga bra bilder...


Nu  är det dags att börja planera nästa resa.


Ha det gott alla i värmen och trevlig söndag!

Ovido - Quiz & Flashcards