sheltiedagar

Alla inlägg den 12 maj 2012

Av sheltiedagar - 12 maj 2012 09:04

Kunde med en lättnandens suck konstatera att lilla Alice var fri från CRD, PRA och Colobom! Jag skulle ju bli förvånad och väldigt besviken ifall de hittade något eftersom hon var fri som valp, men nu kan jag andas ut!!

Vi kom fram välbehållna efter en smärre felkörning, kliniken låg liksom i ett villaområde så att det blen en del svängar till bara för att studera karta och hitta tillbaka. Holly fick följa med som sällskapsdam.


Lysningen gick fort och snabbt och när vi var klara och skulle gå ut passerade vi ett undersökningsrum som innehöll tre små valpar som nyfiket strosade runt på golvet! Jag skyndade mig att sätta Alice i bilen och gick sedan in och pratade med M. Valparna hade chipmärks, nu skulle de ögonlysas de med och vet besiktigas. Gissa vem som fick agera assistent???!! Intressant och roligt att få vara med och bedårande söta valpar. Två sobla och en Trefärgad.


Sedan kom lixom höjdpunkten. Att går ut och få träffa hanarna. Såååå fina båda två förståss, kan ju inget annat säga om dessa ståtliga Championhanar. Trevliga och glada, en nospuss fick jag tillochmed av ena charmgossen!


Efter att  jag hade fått kännna på dem ( de hade enormt mycket päls) så fick jag en och en se dem i rörelse. Wow...

 hur ska jag kunna välja? Den ena kanske utmärkte sig aninges mer rörelsemässigt än den andra men i övrigt så är det bara tycke och smak som får avgöra, för lika fina, de var de!!

Vi bestämde att vi ska höras när Alice börjar löpa, om inte förr...


Gissa om jag svävade på moln resten av den dagen?!


Nu ska jag gå ut med mina små tjejer och sedan jobba.

Ha en trevlig lördag på Er!

Ovido - Quiz & Flashcards