sheltiedagar

Alla inlägg den 11 november 2010

Av sheltiedagar - 11 november 2010 18:08

I februari för två år sedan åkte hela familjen till Thailand. Vår livs resa! En lång färd som slutade i ett paradis på andra sidan jorden, exotiskt... Vinter och mörker lämnade vi bakom oss. Lilla E som hade fyllt två år, två veckor tidigare lärde sig att tacka på thailändska (glömt nu... å jag med!) och ord som ananas och mango. Vi köpte dessa frukter solvarma på stranden där man skärt ut vackra mönster i dem.

Idag blundar jag och njuter av doften och smaken... Och anstränger jag mig, kan jag höra indiska oceanen slå mot den lena varma sandstranden, se de leende människorna och känna doften från de pannkakor med chokladsås och andra diverse maträtter om såldes från små vagnar utmed gatorna...


Minnen...

  

Ovido - Quiz & Flashcards