sheltiedagar

Alla inlägg den 16 november 2010

Av sheltiedagar - 16 november 2010 18:45

Tja, grabbarnas har varit klara länge! Men jag kom just på något väldigt onödigt som jag önskar mig!

Gillar ju TV-spel barnsligt mycket och har ju varvat det gamla 8-bitars Super Mario varv efter varv!

Efter det kom det supertrendiga, avancerade (!) Super Nintendot som jag naturligtvis köpte i början på 90-talet! (Fungerar och står på lilla E´s rum, används då och då av mig med...!)

Efter det kom ett litet uppehåll, som följdes av PlayStation och nu senast då Wii!3:e december släpps Donkey Kong på Wii!!

Vill ha...!




Av sheltiedagar - 16 november 2010 09:19

Stilla är vattnet, inga höststormar det river mer, inväntar... Så rullar kylan in med sina vita armar, smeker så lätt, omfamnar...

En glödande sol färgar snö och vatten i skimrade, förtrollande färger


   Hundraåriga granar viskar sinsemellan, vishet... Omfamnar


När jag går på promanad, låter jag tankarna sväva fritt, rekreation. Därför hörde eller såg jag inte skidåkaren. Men det gjorde lilla Fröken! De låter ju så roligt de där längdskidåkarna!!   Alice studsar glatt fram för att kolla HUR man kan låta sådär underligt, roligt. Efter några rop och prassel med godispåsen kom hon tillbaka till mig...


Spåret ser underbart ut och verkar ha ett perfekt underlag nu... Dax att leta fram skidorna tror jag!


  

  

Ha en trevlig dag där ute!! :)

Ovido - Quiz & Flashcards