sheltiedagar

Alla inlägg den 22 november 2010

Av sheltiedagar - 22 november 2010 23:31

I dag hittade Alice en lakritsgodis. Fråga mig inte vart, men någonstans på golvet iallafall... Grabbarna hade tydligen iallafall ratat den...

Då jag dammsuger regelbundet ( en gång per dag, säg varannan då...) borde den inte vara så gammal...

Hur som helst, innan jag upptäckte denna delikata lilla läckerbit, så noterade jag att hon låg och med stor möda försökte slicka sig i "skägget".

Jag vet, det är oförskämt att skriva så om en dam, men det var det hon gjorde iallafall...

Det var liksom hoptovat i en smal svart strimma.

Samtidigt upptäckte jag en svart oformlig liten massa på hennes bädd. Jag gick dit för att undersöka vad det kunde vara, och hon följde med för att visa.

"Så här gör man", tycktes hon säga...

"Man skäller ett  par gånger på den, sedan tar man den ytterst mellan framtänderna och slänger upp den i luften. Tar emot den med tassarna, och sedan allt från början igen... Skälla, kasta, fånga..."

Lite smuts i skägget? Ja, det får man räkna med... :)

Av sheltiedagar - 22 november 2010 12:54

Vackert frostigt idag! Världen ter sig svart och vit idag, med alla de grå skalorna däremellan....

Isen börjar långsamt lägga nu, invid stranden.

  


Grått - vackert!



Tur att jag har min egna lilla färgklick med mig... Också vacker!



Och i full fräs!


Trevlig måndag på Er!        

Ovido - Quiz & Flashcards