sheltiedagar

Alla inlägg den 12 augusti 2011

Av sheltiedagar - 12 augusti 2011 18:33

Gårdagen bjöd på en hel del glädje!

Vi hade ju bokat ridning och det var roligare än vad jag kunde minnas!!

Fina, snälla hästar, trevligt sällskap och fint väder!

Vi red i vackra omgivningar, över äng och skog. Ner till sjön där hästarna gick ut en bit i vattnet och drack... Sååå himla mysigt!!

Detta ska  vi göra om, lita på det!!



Okej, jag bjuder på EN bild i ridhjälm!! :)

 


Idag när vi satt här och drack kaffe så kom vi in på igelkottar. De är ju lite ovanliga här uppe, även om jag vet att i södra Sverige så kryllar det av dem.

Här uppe så är igelkottar något man värnar om.

Igelkottar betyder "lycka", och det är bra att ha igelkottar som husdjur i trädgården. De hjälper till att hålla möss och andra läskiga djur i chack, om man säger så...

Hur som helst så kom vi in på ämnet och ingen av oss hade sett någon igelkott, på väldigt lång tid. Sommaren börjar ju faktiskt gå mot sitt slut...

Plötsligt så ropar M: "Titta, en igelkott!"

Mycket riktigt! Den låg och solade mot husväggen!! Så söt!!

Jag gick in och skivade upp en bit falukorv och blandade ut den med lite hundmat, och gissa om det smakade!?


 

Så nu har vi ett husdjur till!! Se, så fin den är!! Den bor förmodligen under vår altan och har hört oss hela sommaren.


När den ätit upp hela portionen, så kröp den under altanen  och försvann.


Nu ska jag njuta av dessa sista dagarna av semestern och det fina vädret!

Ha det fint Ni med, därute!! :)



Ovido - Quiz & Flashcards