sheltiedagar

Alla inlägg den 25 september 2011

Av sheltiedagar - 25 september 2011 15:51

Okej, ingen bild på följande inlägg med risk att Ni tror att jag aldrig städar!!

Hur som helst så håller vi på att måla om grabbarnas rum.

Då faller dit sig helt naturligt att trasiga och "urväxta" leksaker åker.

 Nåväl, en del andra saker åkte oxå ut, som i och för sig skulle åkt ut för länge sedan. Så som grovdammsugaren som vi har till pelletskaminen. Grovdammsugaren har alltför länge stått i hallen och bokstavligt talat, dammat!!

Döm om min förvåning när jag lyfter bort den så hittar jag något som ser ut som korvskivor. Väl samlade i en fin liten hög. En sju - åtta stycken. Av hotdog typ. Ja, Ni förstår säkert...

De var inte dagsfärska om man säger så.

Jag kan faktiskt inte minnas när jag skurit upp dem och serverat lilla Fröken...

Att döma av hur de såg ut så kan jag säga att de har legat där ett tag, de var inte ens lite mjuka, de var stenhårda!!

Jag blir så full i skratt när jag för mitt inre ser hur hon omsorgsfullt går sju-åtta vändor med korv i munnen för att tränga sig in med huvudet bakom dammsugaren, spotta ut korven, och gömma sitt fynd.

Alice har ju alltid "grävt över" sin mat om hon inte äter upp allt. Handduken som jag har under mat och vattenskålarna brukar täcka maten, delvis ialla fall!

Men det kan ju vara smart att även ha nödförråd med proviant om det skulle knipa, i överflödstider ska man spara, det vet ju alla!!


I dag har hon fått en lite längre promenad i fina vädret. Upp på byn bara, och inget halt alls!!

Nä nu kanske jag ska ta och dra fram soffan för att dammsuga där och se om jag hittar något intressant.

Eller nä!! Jag går ut i solen!!

Ha en fin söndag på Er!


Ovido - Quiz & Flashcards