sheltiedagar

Alla inlägg under maj 2012

Av sheltiedagar - 5 maj 2012 18:18

Det blev en promenad trots allt. Alice kunde inte för sitt liv förstå varför i herrans namn man skulle ut och gå i det här bistra vädret. Allt eftersom, så insåg hon att det trots allt var ganska skönt att komma ut och blåsa igenom pälsen lite. Flickornas humör var glatt, men när vi närmade oss hemmet så var de nöjda och ville in.


Pinnar på mot hemmet! =)



Vackert... men snöigt! =)



   

I morse så hade vi lite pälsvård på båda, Drottningen av Tovor (Holly) fick en rejäl duvning, men till sist fick jag ta fram effileringen. Det bär mig emot att sätta saxen i en hundpäls, men vi ska inte på någon utställning inom den närmsta tiden. Nu är båda kloklippta, frissade, borstade och snygga!


Trevlig lördag på Er där ute! =)

Av sheltiedagar - 4 maj 2012 17:22

Jaha då var det vinter igen! Helt otroligt! Nåja, vi Jamtar är ett tåligt folkslag och värre har man väl varit med om!!Enligt hörsägen så snöade det i mitten av juni 1993. Själv är jag jättedålig på att komma ihåg sånt där och jag skriver inte upp förutom lite om vädret här på bloggen då...

Få se om vi tar oss ut på någon promenad i helgen, det blir ju så smutsigt direkt när snön kommer. Men jag låter mig inte nedslås av vädret, faktiskt, det gör inget. Men jag skulle gärna vilja kratta gården, fast det får ju uppenbarligen vänta ett tag!

Ha det gott på Er i helgen i snöyran!

Av sheltiedagar - 3 maj 2012 12:37

Att det ska vara så svårt hör Ni... Det där att få tummen ur och göra det där man EGENTLIGEN vill... Vad är det som hindrar en? Varför komer man aldrig till skott och verkligen bara GÖR? År efter år och man planerar drömmer och funderar. Inte just nu, senare, det passar lixom inte i mitt liv just nu, sen, sen...

Plötsligt har tiden kanske sprungit ifrån en och man gjorde aldrig det där lilla extra som man ju så hett och gärna ville. Trodde på och som ger energi.

Nä, Go for it! Kör på och ge aldrig upp! Jag vill, jag kan, jag ska!


Kram på Er i snålblåsten idag =)

Av sheltiedagar - 2 maj 2012 19:01

Har nu pratat med M som har de två hanar som jag vill titta närmare på. Vi ska höras igen fram på veckan så kan vi bestämma ifall hon ska ta med dem till sitt jobb så åker jag dit med Alice... När jag ändå är i stan för lysningen alltså!  Så himlans kul och spännande detta är!

Glaaaaad! =)

Ovido - Quiz & Flashcards