sheltiedagar

Alla inlägg den 4 augusti 2012

Av sheltiedagar - 4 augusti 2012 15:12

I går kväll när jag skulle ge Dimmi mat så var han inte i sin utebur... Nejdå, tvärtom så skuttade han glatt omkring på gräsmattan. Efter ett par varv i det gröna så sprang han bort till sin bur och jag kunde lyfta upp honom och sätta tillbaka honom.

Jag kollade fall jag hittade någon rymningsväg, men icke...

I morse samma sak, men grabbarna hittade ett hål där han måste krupit ut. Det åtgärdades och allt frid och fröjd.

Men lite senare idag när jag kom hem från jobbet möttes jag av en sprallig och snabb kanin.

Nu har det gått ett par timmar sedan jag såg honom och den här gången lät han sig inte infångas...

Hmm... Kaniner är ju revirdjur och har man tur ligger han bara i en buske och trycker...


Nåja, har nu tagit en paus i kaninjakten och skall ge mig på några tassar som skall fnissas tills i morgon. På hund alltså!


Hej, hej!

Ovido - Quiz & Flashcards