sheltiedagar

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2011

Sökhunden - Alice!

Av sheltiedagar - 1 augusti 2011 19:18

Idag har vi gjort några enkla sökövningar, med många retningar och fullt synintryck. Skickade iväg grabbarna, tillsammans, en bit in i skogen. De hade ingen lust att gå åt varsitt håll och det passar ju bara bra, så här i början! 

Alice tyckte det var jättekul och spännande!

Terrängen var lite slyig och gjorde att hon fick hoppa en bit för att forcera. 

Minns min gamla Groenendal som gav upp direkt om terrängen tog emot lite för mycket.

En kvist i ansiktet och hon kom gråtande tillbaka till mig: "Mamma, den där busken slooog Mig i ansiktet!"

Nu var det inte buskigt eller så, utan mer högt gräs, men nu var det ju inte det vi övade, utan bara enkla "hitta" övningar!

Roligt för hela familjen, grabbarna har lovat att ställa upp som figuranter, och jag tror dem... Åtminstone tills skönhetens behag har lagt sig! :)

De tyckte att det var mycket spännande att sitta tyst i skogen och låtsas vara vilse!

Och vilken lycka att bli hittad, och vilken lycka att hitta!

Kanske detta kan vara något för oss??

Framtiden får utvisa detta, men just nu är det bra aktivering.


Nu väntar dusch och soffläge. Ha det bäst där ute! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sheltiedagar - 7 februari 2013 18:13

Småtjejerna är omslagsflickor på JämtlandHärjedalens Kennelklubbs hemsida! Kul!   Kolla in bustjejerna här: www.jhkk.se ...

Av sheltiedagar - 29 januari 2013 20:34

En stor dag idag för sonen! De nya spelarna i A-laget var gästtränare. På äkta canadensisk maner hölls träningen idag... På riktig amerikansk dialekt! Stort för grabbarna, minne för livet! Fortfarande sprudlar energin, flickorna känns pigga o krya p...

Av sheltiedagar - 22 januari 2013 15:31

... Och idéerna rasar! Ni som känner mig vet att det lätt kan bli lite fööör mycket idéer , men, men ! :) hur som så är detta jättekul , att få lära sig lite om hemsidor o så... Ser fram emot att få presentera min sida! :) Men allt annat ska oxå hi...

Av sheltiedagar - 21 januari 2013 19:30

Har Ni sett sån jättefin header min snälla moster gjort till mig!!?? Det är Wilma som vakar över bloggen nu! Jag är så glad och tacksam för all hjälp jag får av min duktiga moster, nu håller vi på att knåpa på en hemsida... Jo,jo minsann! Koll...

Av sheltiedagar - 8 januari 2013 19:10

Hallå!?   Har Jag några läsare kvar? Hi,hi, förstår att Ni lessnar, det har jag gjort ett tag med... Hur, som, allt med flickorna väl, vi väntar förståss med spänning på att Alice ska börja löpa. Har jobbat mer än jag gjort på många år nu, ...

Ovido - Quiz & Flashcards