sheltiedagar

Alla inlägg den 16 november 2011

Av sheltiedagar - 16 november 2011 09:00

Ja, det här med sysselsättning i alla dess former är ju högst individuellt. Vissa är mera aktiva och gillar att springa och göra aktiva saker, medans andra kan i timmar handarbeta framför TV:n eller låta timmarna försvinna i en bra bok. Jag är nog en blandning av dessa. Jag gillar att använda min kropp och känna att den får jobba, gärna hårt, för att sedan kunna se på TV eller läsa en god bok under en varm filt. Klippa gräset, eller skotta snö har jag aldrig känt någon "gruv" emot, tvärtom! Finns inget bättre än en lagom mängd snö som väntar efter middagen för att sedan ta en dusch och gå in och slappa! Nu menar jag "lagom" som i högst ett par decimeter och inte som det varit de senaste vintrarna... Pust!

Jag tror att Alice också är en blandning av dessa. Nu bara väntar vi på att koppelpromenader ska bytas ut mot fria rastningar, för att sedan kunna mysa inne.

Alice återhämtar sig utmärkt och är på ett strålande humör. Hon får något "race-ryck" emellanåt, och det skrämmer mig faktiskt lite när hon tok-halkar runt här hemma, men då brukar jag lyfta upp henne en stund så lugnar hon sig. Men hon är glad iallafall och det är huvudsaken!

Nåja, det här med "sysselsättning" måste ju få utlopp vare sig man vill eller inte, och så här såg det ut häromdagen när jag kom hem från jobbet!

Det här med att bädda kan hon ju iallafall, min lilla Fröken!

 


Vill bara avsluta med ett kinesiskt ordspråk som jag tycker är väldigt talande. Det lyder:

"Det är i motvind drakar lyfter, inte i medvind"

 

Ha en fin dag på Er, där ute... 


Ovido - Quiz & Flashcards