sheltiedagar

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

Se upp!!

Av sheltiedagar - 14 augusti 2012 19:55

Se upp go vänner för Blocket!! En liten varning till Er alla: kolla noga upp saker och ting. Saker är ju sällan vad de verkar på nätet!!

Vi hade spanat in en fin husbil som vi var intresserade av, men efter närmre undersökning visade det sig att bilen tillhörde en man som fått sin identitet stulen. Det fanns alltså ingen husbil! Eller rättare sagt, bilen fanns men inte på den plats som stod i annonsen, och inte med den "ägaren"!! Den var absolut inte till salu och inte för det priset!! Mannen hade fått pårigning av flera som ville köpa den och nu gjort en polisanmälan att han fått sin identitet stulen. Han kunde heller inte ta bort annonsen eftersom det inte var han som lagt in den. Läskigt!

Notera att telefonnummret i annonsen gick till bedragaren och det var först efter att vi kollat vem som ägde bilen vi fått fram den riktige mannen som ägde den!

 Blocket och sådana köpsajter är ett paradis för bedragare av olika slag. Ni har hört det förr och nu får Ni höra det igen. Kolla NOGA upp vem som säljer vad och VEM det tillhör!

Således ingen anmälan till Uppsala för Holly, men det gör inget. Det får bli nån annan långväga utställning när vi hittat en "ärlig" husbil istället!


Fin kväll i kväll. Riktigt ljummen och varm. Värme till Er oxå! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sheltiedagar - 7 februari 2013 18:13

Småtjejerna är omslagsflickor på JämtlandHärjedalens Kennelklubbs hemsida! Kul!   Kolla in bustjejerna här: www.jhkk.se ...

Av sheltiedagar - 29 januari 2013 20:34

En stor dag idag för sonen! De nya spelarna i A-laget var gästtränare. På äkta canadensisk maner hölls träningen idag... På riktig amerikansk dialekt! Stort för grabbarna, minne för livet! Fortfarande sprudlar energin, flickorna känns pigga o krya p...

Av sheltiedagar - 22 januari 2013 15:31

... Och idéerna rasar! Ni som känner mig vet att det lätt kan bli lite fööör mycket idéer , men, men ! :) hur som så är detta jättekul , att få lära sig lite om hemsidor o så... Ser fram emot att få presentera min sida! :) Men allt annat ska oxå hi...

Av sheltiedagar - 21 januari 2013 19:30

Har Ni sett sån jättefin header min snälla moster gjort till mig!!?? Det är Wilma som vakar över bloggen nu! Jag är så glad och tacksam för all hjälp jag får av min duktiga moster, nu håller vi på att knåpa på en hemsida... Jo,jo minsann! Koll...

Av sheltiedagar - 8 januari 2013 19:10

Hallå!?   Har Jag några läsare kvar? Hi,hi, förstår att Ni lessnar, det har jag gjort ett tag med... Hur, som, allt med flickorna väl, vi väntar förståss med spänning på att Alice ska börja löpa. Har jobbat mer än jag gjort på många år nu, ...

Ovido - Quiz & Flashcards