sheltiedagar

Alla inlägg under augusti 2011

Av sheltiedagar - 4 augusti 2011 11:59

Denna fantastiska värme håller i sig! Underbara sommar!!


Fick ett uppiggande, tröstande mail från Alice uppfödare. Känns fint!


Vill idag åka in på stan och titta på en kamera, vore kul att kunna ta en serie bilder, svårt att fånga lilla Fröken med min lilla kompaktkamera.


Nä, nu blir det hej för en stund!!

Av sheltiedagar - 1 augusti 2011 19:18

Idag har vi gjort några enkla sökövningar, med många retningar och fullt synintryck. Skickade iväg grabbarna, tillsammans, en bit in i skogen. De hade ingen lust att gå åt varsitt håll och det passar ju bara bra, så här i början! 

Alice tyckte det var jättekul och spännande!

Terrängen var lite slyig och gjorde att hon fick hoppa en bit för att forcera. 

Minns min gamla Groenendal som gav upp direkt om terrängen tog emot lite för mycket.

En kvist i ansiktet och hon kom gråtande tillbaka till mig: "Mamma, den där busken slooog Mig i ansiktet!"

Nu var det inte buskigt eller så, utan mer högt gräs, men nu var det ju inte det vi övade, utan bara enkla "hitta" övningar!

Roligt för hela familjen, grabbarna har lovat att ställa upp som figuranter, och jag tror dem... Åtminstone tills skönhetens behag har lagt sig! :)

De tyckte att det var mycket spännande att sitta tyst i skogen och låtsas vara vilse!

Och vilken lycka att bli hittad, och vilken lycka att hitta!

Kanske detta kan vara något för oss??

Framtiden får utvisa detta, men just nu är det bra aktivering.


Nu väntar dusch och soffläge. Ha det bäst där ute! :)

Ovido - Quiz & Flashcards